Překládací vozy

PERARD, to jsou HI-TECH překládací vozy

Velké X-FLOW

V jakých sklizňových podmínkách využijete potenciál velkých X-FLOW?

Velké X-FLOW jsou jednoduché překládací vozy vyvinuté pro obsluhu nejvýkonnějších sklízecích mlátiček a jejich skupinovému nasazení. To, čím si velké X-FLOW stále více získávají důvěru zemědělců v Evropě, je jejich nepřekonatelná svahová dostupnost, což dává velkým X-FLOW charakter toho nejstabilnějšího překládacího vozu i v těch nejvíce adrenalinových sklizňových podmínkách, které si vůbec dokážeme představit. Jednoduchost a extra svahovou dostupnost doplňuje třetí charakteristický rys, kterým je vysoký překládací výkon. Velké X-FLOW mají obrovský potenciál, jenž využijete zejména při obsluze výkonných sklízecích mlátiček. Nejefektivnější linkou jsou dvě až tři výkonné mlátičky s objemy zásobníků 10-15 m3 a výkonem 30-50 ha/den pro modely X-FLOW 28 a X-FLOW 34. Naopak potenciál jednonápravového X-FLOW 20 naplno využijete u jedné velké mlátičky nebo dvou menších kombajnů.

Konstrukce vozu

X-FLOW boří všechny dosavadní představy o podobě překládacího vozu. Velké X-FLOW byly vyvinuty s cílem co nejjednodušší konstrukce, maximálním ohledem na půdu, vysoké překládací kapacity a jednoduchého používání. Na počátku vývoje velkých X-FLOW stál cíl vytvořit co nejvíce praktický překládací vůz pro jednoduchou a efektivní obsluhu sklízecích mlátiček. Právě skutečný praktický přínos stál v popředí při vývoji velkých X-FLOW. Proto si nyní pojďme projít body, které byly položeny při vývoji a jejich řešení:
Jakým důvodem je šířka vozu 3,5 m? Nejvyšší stupeň svahové dostupnosti, ohromná stabilita a komfortní jízda. Nízko položené těžiště, jednoduché a přehledné vysýpání od kombajnu, úžasná praktičnost v extrémních sklizňových podmínkách. Inteligentní konstrukce pro ochranu půdního fondu. X-FLOW 28 a X-FLOW 34 mají dvounápravový podvozek (4 pneumatiky). Velké a široké pneumatiky jsou samozřejmostí u všech modelů. Jak co nejrychleji vysypat plný vůz? Velký (vyprazdňovací) šnek o prům. 600 mm a malý (plnící) šnek představují tzv. vysokokapacitní systém překládání.
Bezpečnost a komfort při vysoké jízdě. Modely X-FLOW 28 a X-FLOW 34 mají odpružené nápravy. X-FLOW 34 navíc standardně disponuje hydraulicky odpruženou ojí, která je na přání i pro X-FLOW 28. Radost z jednoduchého překládání. Hydraulicky ovládaná výsypná koncovka Vám ušetří stres a umožňuje precizní naplnění odvozného prostředku bez několikanásobného najíždění k odvozné soupravě, což představuje i značnou úsporu času.
Otázka: Šířka velkých X-FLOW překračuje běžné rozměry. Je vůbec možné je provozovat na českých silnicích? Odpověď: K Vašemu velkému X-FLOW obdržíte TP. Poté si na svém úřadě zažádáte o povolení pro zvláštní užívání pozemní komunikace. Následně Vám úřad vystaví podmínky, za jakých budete moci svůj X-FLOW provozovat na silnicích. V drtivé většině případů bude podmínkou pouze doprovodné vozidlo. Ovšem vzhledem k tomu, že X-FLOW je určený výhradně pro obsluhu sklízecích mlátiček, tak se při přejezdu po silnici X-FLOW zařadí do kolony s kombajny, v jejímž čele vždy doprovodné vozidlo je. V podstatě Vás nečeká nic nového, vzhledem k šířce X-FLOW se jedná o stejný průběh, jako s povolením a provozem Vašich sklízecích mlátiček na silnicích. Fakta: Nic složitého, žádné problémy a komplikace s provozem velkých X-FLOW nejsou!

Podvozek

Specialitou velkých X-FLOW je jejich podvozek. Model X-FLOW 20 je vzhledem ke svému objemu a rozumné hmotnosti plného vozu řešen jako jednonápravový. Vetší modely X-FLOW 28 a X-FLOW 34 jsou postaveny na dvounápravovém podvozku. A to vzhledem k hmotnosti plného vozu, která je přenášena na půdu, dále konstrukčnímu řešení a rozložení zátěže na jednotlivé pneumatiky a závěs traktoru.
„Rodinná společnost PERARD, já i Vy jsme si vědomi, jakou hodnotu pro nás všechny představuje půda. Víme, že je potřeba o ni pečovat a udržovat ji v dobrém zdravotním stavu. Nejen z tohoto pohledu, ale i konstrukčně-technického hlediska jsou dva největší modely X-FLOW 28 a X-FLOW 34 vyráběny na dvounápravovém, odpruženém podvozku.“
Největší modely X-FLOW 28 a X-FLOW 34 mají rozumně řešený nejen podvozek jako dvounápravový, ale i samotné nápravy jsou odpružené. Osvědčený a maximálně jednoduchý typ odpružení, kterým PERARD vybavuje své vozy, je použitý i na těchto dvou největších X-FLOW. Tento typ odpružení má mimo jiné své kouzlo i v uchycení náprav, což významně přispívá k ještě nižšímu těžišti a úžasné stabilitě na svazích a při vysokých rychlostech.

Těžiště a stabilita vozu

„Ani pole svým terénem a ani organizace sklizně se nepřizpůsobí překládacímu vozu. Potřebuji mít překládací vůz, který je uzpůsoben pro práci v kopcovitém terénu a který zvládne obsloužit kombajn i na prudkém svahu. Potřebuji mít velký X-FLOW!“
Těžiště a stabilita -to jsou dvě zásadní oblasti, kterými X-FLOW kraluje napříč celou Evropou! Ani na našem domácím trhu totiž nenajdeme překládací vůz, jenž by byl více stabilnější, bezchybně držel stopu a jízda na velmi svažitých pozemcích by pro něj byla rutinou než-li adrenalinovým sportem… Když se někde bude mluvit o překládacím vozu a jeho stabilitě na svazích, nenechejte se oklamat líbivými řečičkami, poznejte pravdu sám!
„V oblasti konstrukce překládacích vozů totiž existuje jeden zcela zásadní fakt, který se nikdy nedá tzv. oklamat, okecat anebo obejít“. Stačí se na vůz podívat a hned Vám bude jasné, jaká je pravda o stabilitě daného překládacího vozu… Vždycky hledejte polohu spodního podélného šneku! To je hlavní bod, který určuje těžiště vozu. Čím je spodní šnek výše uložen oproti pneumatikám, tím je překládací vůz náchylnější k převrácení a tím horší jsou jízdní vlastnosti ať už na nerovném terénu anebo na svahu. Toto platí dvojnásob, když vezmeme v úvahu navíc šířku vozu vs. umístění šneku!“
Všichni v ČR jsme zvyklí na překládací vozy široké max. 2,55 m. Což je jasné vzhledem k jednoduché přepravě po silnicích a to i u jednoúčelových překládacích vozů, které jsou využívány výhradně pro potřeby sklizně. Je třeba si ale uvědomit jeden zcela zásadní fakt. Jestliže chci překládací vůz výhradně pro obsluhu sklízecích mlátiček více než jeho přepravní šířka mě přeci zajímá jeho praktičnost v polních podmínkách. Na co je mi v poli překládací vůz, který se rozhoupe při jízdě nerovným terénem a neudrží se na svahu? Nemluvě o tom, že se do něj z kombajnu hůř sype (trefuje) a kvůli svému objemu je buďto zbytečně dlouhý nebo, a to spíš nebezpečně vysoký.
Co je ale jedna z nejzásadnějších skutečností, ne všechna pole jsou krásně rovná jako na jižní Moravě, Hané nebo v Polabí. Proto je potřeba mít překládací vůz, který je přímo dělaný do kopcovitých podmínek, protože i zde je přeci zapotřebí z pole rychle sklidit úrodu, zefektivnit práci sklízecím mlátičkám a dělat sklizeň hospodárnější. Nyní se vraťme zpátky k velkým X-FLOW. Proč jsou velké X-FLOW považovány za nejstabilnější překládací vozy v Evropě? Proč je X-FLOW tak speciální překládací vůz a proč je X-FLOW synonymum pro řešení sklizně v kopcovitých podmínkách?
Velký X-FLOW má: Celkovou šířku 3,5 m, to je o 1 metr větší šířka, než konvenční překládací vozy! Spodní podélný šnek je doslova utopený v rámu vozu a v porovnání s výškou pneumatik je pouze pár cm nad jejich středovou osou! Speciálně vyvinuté uchycení odpružení náprav u modelů X-FLOW 28 a X-FLOW 34 snižuje celkovou výšku vozu! Naddimenzovaný robustní rám se svou velkou hmotností přispívá k ještě znatelnějšímu soustředění těžiště co nejníže!
„Až Vás někdo bude přesvědčovat, že právě ten anebo ten překládací vůz je stabilní a že jej nelze převrátit… Nenechejte se oklamat, vzpomeňte si na velké X-FLOW!“

Překládání a systém pohonu

Velké X-FLOW jsou dimenzované na tzv. vysokokapacitní systém překládání. Koncept pohonu je tvořen hlavním (vyprazdňovacím) šnekem a menším (plnícím) šnekem. Všechny velké X-FLOW jsou vybaveny největším překládacím šnekem, jehož průměr je 600 mm!
Vezměme si třeba model X-FLOW 20, při pohledu na něj si jistě položíme otázku, proč tento vůz nemá pouze jeden šnek stejně jako „malé“ X-FLOW, vždyť je jim velmi podobný? Je to z důvodu, že plnící šnek, tak jak název sám napovídá, má za úkol maximálně naplnit hlavní vyprazdňovací šnek materiálem a tím je tak absolutně využita kapacita překládacího šneku! Vysoký výkon třeba právě vozu X-FLOW 20 není jen díky velkému šneku, ale právě tento plnící šnek má na svědomí ohromný čas přeložení plného zásobníku i s „čepicí“ za pouhou 1 minutu!
Výška překládání je 4,8 m, což bohatě postačuje pro naplnění kamionu i na výše postaveném terénu. Velkým plusovým bodem je hydraulicky ovladatelná výsypná koncovka překládacího šneku. Tato koncovka Vám ušetří čas a stres při překládání. Díky ní není nutné najet na milimetr přesně k odvozné soupravě, a i přesto pohodlně nasypete fůru hezky a rovnoměrně doprostřed korby kamionu.
Stejně tak, jako malé X-FLOW i tato vyšší třída velkých X-FLOW má pohon vyprazdňování a celý systém absolutně jednoduše řešený. Traktorem poháněná kloubová hřídel vede pod vyprazdňovací šnek, kde je umístěná převodovka. Systém je tedy čistě mechanický, jednoduchý na údržbu a s několika bezpečnostními prvky v podobě střižných šroubů, pro ochranu šneků a převodovky.

Obsluha a ovládání

K agregaci je zapotřebí traktor se 4 hydraulickými okruhy: ovládání hradítka -otevírání/zavírání otevírání/zavírání překládacího šneku nastavení odpružení oje (standard pro X-FLOW 34) ovládání výsypné koncovky
Tyto 4 okruhy platí pro X-FLOW 28 a X-FLOW 34. Pro menší X-FLOW 20 potřebujeme pouze 3 okruhy a to na otevírání překládacího šneku, ovládání hradítka a řízení výsypné koncovky. Množství překládaného materiálu, např. při dosypávání kamionu, regulujeme hydraulicky ovládaným hradítkem. Ovládání je o to jednodušší, že na zásobníku vidíme stupnici otevření hradítka a víme tedy, jaké množství momentálně proudí šneky. Co se týká potřebného výkonu traktoru, toto téma je vysoce individuální a velmi záleží na konkrétních podmínkách nasazení.
„Proto, abych Vám zodpovědně poradil, jaký traktor je vhodný do Vašeho X-FLOW a Vašich polních a sklizňových podmínek, stačí, když mi pošlete dotaz v dolním kontaktním formuláři, zde.“
„Proto, abych Vám zodpovědně poradil, jaký traktor je vhodný do Vašeho X-FLOW a Vašich polních a sklizňových podmínek, stačí, když mi pošlete dotaz v dolním kontaktním formuláři, zde.“

Údržba

Stejně tak, jako malé X-FLOW, jsou i tyto větší modely absolutně jednoduché na údržbu. Opět tu máme standardní olejovou náplň v převodovce pohonu šneků, několik nutných mazniček na kloubovém hřídeli, šneku a jeho otevíracím mechanizmu, to je vše! Bohatě Vám stačí 10 minut na běžnou denní kontrolu a údržbu celého Vašeho X-FLOW!

Praktické prvky

Nyní si pojďme shrnout všechny praktické vlastnosti výbav velkých X-FLOW.

Praktické standardy

Ovladatelná koncovka vyprazdňovacího šneku

Velkým pomocníkem, který Vám usnadní spoustu času a stresu je ovládaná koncovka vyprazdňovacího šneku. Zapomeňte na několikanásobné milimetrové najíždění k odvozné soupravě. Přeložení bude rychlejší, snazší a mnohem preciznější!

Samozřejmostí je obslužný žebřík v zadní části vozu, kterým se pohodlně dostaneme dovnitř zásobníku.

Standardem je pracovní osvětlení na výsypné koncovce, přepravní osvětlení, výstražné tabule a maják.

Čistící okno pro vysypání zbytkového množství na dně šneků je ovládané pákovým mechanizmem. To je jednak fyzicky jednoduché a nehrozí zašpinění se.

Kontrolní průhledné okno -o rozměru 720x390 mm pro dokonalý přehled o množství v zásobníku

Svůj velký X-FLOW můžete vylepšit výbavou na Vaše přání:

Obslužná lávka a rolovaná plachta zásobníku

Specifický výběr pneumatik: značky Michelin, Trelleborg, Alliance, BKT a další… Traktorový nebo silniční dezén. Všechno je včetně níže uvedených rozměrů jen a jen na Vás a Vašich požadavcích!

  • 28.1 R 26
  • 30.5 LR 32
  • 650/75 R 32
  • 750/60 R 30.5
  • 800/70 R 32

Vážící systém DigiStar -tenzometry jsou umístěné na nápravách a tažné oji

Kamerový systém - obsahuje kameru na výsypné koncovce a barevný monitor v kabině Vašeho traktoru

Barevný odstín - podle barvy traktoru nebo Vašich firemních barev. Jak bude Váš X-FLOW vypadat je jen na Vás

Technické parametry

Jaká je pořizovací cena „velkého“ HI-TECH překládacích vozu X-FLOW?

„Pořízení vozu X-FLOW má prokazatelný přínos pro Vaše hospodaření! Ozvěte se mi a já Vám ekonomiku provozu X-FLOW vypočítám přímo do Vašich podmínek hospodaření!“
Proto neváhejte a právě teď si napište o individuální cenovou kalkulaci Vašeho velkého X-FLOW nebo zavolejte o osobní setkání a sestavení technologického řešení Vaší sklizně!

Kontakt

„Volejte mi a pište kdykoli, jsem tu pro Vás!“

Michal Horák

e-mail: horak@prekladacivozy.cz

mobil: 720 506 621